Articles

Notícia

Xamfrà: un espai socioeducatiu per a la inclusió social amb música, dansa i teatre

Una experiència pionera que acull la més àmplia varietat de persones de totes les edats; molt enganxada al barri barceloní del Raval, amb alts índexs de pobresa i risc d'exclusió social; i on tot s'aprèn de forma cooperativa.

Notícia

Famílies que cuiden els fills de les veïnes

El Servei de Famílies Col·laboradores (SFC) posa en contacte famílies que es troben en situacions de dificultat amb d'altres que s'ofereixen a tenir cura dels infants en algun moment de la setmana de manera temporal i voluntària

Notícia

Quan els infants lideren projectes comunitaris

Al districte de Sant Andreu, sis centres educatius treballen dins el projecte +Educació per impulsar projectes conjunts i per la comunitat. Amb l'assemblea d'infants, formada per alumnes de tots els centres, volen aconseguir fer créixer la implicació social dels agents del seu territori alhora que milloren les seves expectatives

Opinió

14 reptes de ciutat per tenir més i millors oportunitats educatives

Després de la publicació de l'informe d'Oportunitats educatives de la infància i l'adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l'Institut Infància i Adolescència de Barcelona, la seva directora identifica els debats oberts que extreuen de les dades analitzades.

Entrevista

«Totes les escoles bressol fan matemàtiques però no sempre en són conscients»

Les directores d’escoles bressol municipals, Goretti Torrent i Mercè Saavedra, han estat premiades pel seu estudi ‘La mirada matemàtica a les escoles bressol municipals de Barcelona’ a les Jornadas sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas (JAEM). És un treball que recull diverses experiències dels centres públics de la ciutat per analitzar com es treballa la descoberta matemàtica dels infants de 0 a 3 anys