Articles

Opinió

14 reptes de ciutat per tenir més i millors oportunitats educatives

Després de la publicació de l'informe d'Oportunitats educatives de la infància i l'adolescència a Barcelona 2018-2019, realitzat per l'Institut Infància i Adolescència de Barcelona, la seva directora identifica els debats oberts que extreuen de les dades analitzades.

Entrevista

«Totes les escoles bressol fan matemàtiques però no sempre en són conscients»

Les directores d’escoles bressol municipals, Goretti Torrent i Mercè Saavedra, han estat premiades pel seu estudi ‘La mirada matemàtica a les escoles bressol municipals de Barcelona’ a les Jornadas sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas (JAEM). És un treball que recull diverses experiències dels centres públics de la ciutat per analitzar com es treballa la descoberta matemàtica dels infants de 0 a 3 anys

Notícia

Nou Barris Conviu: una pràctica comunitària per millorar la convivència

Aquest projecte que es desenvolupa al districte barceloní de Nou Barris també vol inserir laboralment a la població gitana, implicant-los en el foment del civisme i la promoció sociocultural

Notícia

Fotografiar-se per compartir el dol migratori

Els alumnes de l’aula d’acollida de l’institut Vall d’Hebron han realitzat el projecte Sincronitza’t, dinamitzat per l'entitat el Parlante, per treballar els seus processos migratoris a través de la fotografia

Opinió

Joves, espais de referència, transformació social i creixement personal

En un moment on la població juvenil de Barcelona agafa força, creix el nombre de joves i també les seves demandes i inquietuds, la necessitat de reforçar i crear espais de referència es fa prioritari. Aquests espais s'han de configurar com a llocs de trobada on no únicament es consumeixen activitats, sinó llocs on es construeixen projectes, on se senten i s'acompanyen vides, per tal de fer una societat més compromesa, contribuint a la transformació social