Articles

Notícia

“Mama, jo també moriré?”: la mort, el gran tabú de l’ensenyament

La mort i el dol, com a aspectes dolorosos de la vida, no acostumen a tractar-se a les aules i es tendeix a allunyar els nens i nenes de qualsevol experiència que remeti al patiment. El dimarts 23, l’Ajuntament de Barcelona i Dret a Morir Dignament organitzen una xerrada per a tractar el per què d’aquest silenci al voltant de la mort

Notícia

“Com a nen, hi ha espais de Barcelona que t’expulsen”

Passegem pel Raval amb l’Elena Guim, arquitecta especialitzada en escoltar la veu dels nens i joves per a repensar els espais públics. Visitem diverses places observant com els més menuts s’apropien d’un espai que sovint no està pensat per a ells

Entrevista

“La idea del ‘nadiu digital’ treu la responsabilitat als docents d’educar en tecnologia”

Carlos Magro, especialista en innovació educativa, parla sobre com l’ecosistema digital ha de mimetitzar-se de manera definitiva a les aules. Parla que s’ha de donar el canvi d’educar amb tecnologia a educar en tecnologia

Entrevista

“El debat sobre religions a l'aula no ha de ser mocador sí mocador no, sinó entendre el perquè del vel”

El psicòleg Saïd El Kadaoui parla sobre processos de generació de la identitat i arrelament en persones migrades que tenen dos sentiments de pertinença. Explica la complexitat d’aquesta fase, sobretot en èpoques crucials com l’adolescència

Opinió

El dret a la ciutat educadora

Carta a les ciutats membres de la Xarxa Internacional de Ciutats Educadores amb motiu de la celebració del seu dia internacional