Articles

Entrevista

“Els llibres de text tenen un discurs explícit de pau però implícitament invisibilitzen certs col·lectius”

Cécile Barbeito, investigadora de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB i ponent al cicle de conferències Barcelona educa per la pau, organitzades per l'IMEB, parla sobre l’educació en la pau i la necessitat de reforçar les bases del diàleg. Considera que després dels atemptats i de l’1-O es va veure que el pensament crític i les garanties de debat a l’aula no estaven ben treballades i que falta molt camí per a poder parlar des de la diversitat i erradicar les violències

Notícia

“Mama, jo també moriré?”: la mort, el gran tabú de l’ensenyament

La mort i el dol, com a aspectes dolorosos de la vida, no acostumen a tractar-se a les aules i es tendeix a allunyar els nens i nenes de qualsevol experiència que remeti al patiment. El dimarts 23, l’Ajuntament de Barcelona i Dret a Morir Dignament organitzen una xerrada per a tractar el per què d’aquest silenci al voltant de la mort

Notícia

“Com a nen, hi ha espais de Barcelona que t’expulsen”

Passegem pel Raval amb l’Elena Guim, arquitecta especialitzada en escoltar la veu dels nens i joves per a repensar els espais públics. Visitem diverses places observant com els més menuts s’apropien d’un espai que sovint no està pensat per a ells

Entrevista

“La idea del ‘nadiu digital’ treu la responsabilitat als docents d’educar en tecnologia”

Carlos Magro, especialista en innovació educativa, parla sobre com l’ecosistema digital ha de mimetitzar-se de manera definitiva a les aules. Parla que s’ha de donar el canvi d’educar amb tecnologia a educar en tecnologia

Entrevista

“El debat sobre religions a l'aula no ha de ser mocador sí mocador no, sinó entendre el perquè del vel”

El psicòleg Saïd El Kadaoui parla sobre processos de generació de la identitat i arrelament en persones migrades que tenen dos sentiments de pertinença. Explica la complexitat d’aquesta fase, sobretot en èpoques crucials com l’adolescència