Ja han passat dos mesos dels atemptats que Barcelona i Cambrils van patir el 17 d’agost. Poques setmanes més tard començava el curs escolar i el personal docent havia d’enfrontar-se amb un repte gegant: tractar el tema amb joves que havien estat exposats a una quantitat enorme d’informació sobre el tema que podia derivar-se en por, angoixa o inclús discriminació i actituds racistes cap a alguns dels seus companys o part de la societat. Per tant, era més important que mai incloure l’educació per la pau en el currículum de l’any, però aquest cop partint d’un fet que els podia haver tocat de prop.
A l’Associació Educativa Integral (AEI) del Raval, els joves estaven amb els educadors quan van succeir els fets i ens expliquen com van haver d’actuar, posant en quarantena la informació que els arribava, tant a usuaris com a personal docent, per a evitar rumors i crear la por. Per la seva banda, a l’escola Vedruna – Àngels, també del Raval, van fer un minut de silenci i van aprofitar per fer una tutoria àmplia perquè els joves expliquessin com se sentien mitjançant una teràpia de parla i un mural.
El grup de Minyons Escoltes també va triar la via artística per afrontar el tema dels atemptats amb els joves que participen del CAU. Per a això van contactar amb el grup de teatre La Xixa perquè els fes un curs formatiu sobre com tractar d’una manera vivencial i dinàmica les diverses situacions de racisme i xenofòbia que podien sorgir arran dels fets. Diverses maneres, per tant, d’afrontar la situació però sempre des de la mateixa premissa: tractar-ho sempre amb transparència i naturalitat.