La Setmana del Llibre en Català ha tancat aquest diumenge una 43a edició en què hi han passat 120.000 persones, xifra que representa un augment del 20% respecte a l’any anterior, segons dades provisionals de l’organització.
L’oferta del llibre en català, les presentacions, els debats literaris, les xerrades, les taules rodones i les signatures han estat alguns dels factors atraients per al públic.
Pel que fa a les vendes, els expositors calculen que han facturat enguany entre un 12% i un 15% més que a l’edició 2024. Aquestes xifres constaten que La Setmana s’ha erigit en els darrers anys com el tercer moment de l’any en què més llibres en català es venen a tot Catalunya, després de Sant Jordi i les festes de Nadal.
Per segon any consecutiu, l’esdeveniment s’ha celebrat al voltant de les dates de La Mercè al Passeig Lluís Companys de Barcelona, una ubicació que s’ha consolidat enguany amb un creixement tant en expositors com en espais complementaris a les casetes -un nou espai de converses, una Carpa de la Llengua, un Taller d’Ibbycat i un Espai Petita Lectura-.
La Setmana està organitzada per l’Associació d’Editors en llengua catalana i compta amb un comitè organitzador format pel Gremi d’Editors de Catalunya, l’APPEC, el Gremi de Llibreters de Catalunya, el Gremi de Distribuïdors de Publicacions de Catalunya, la Generalitat de Catalunya, ICEC, Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, l’ICUB, Biblioteques de Barcelona, la Gerència de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i l’Institut Ramon Llull.
La Setmana compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i la col·laboració del Ministeri de Cultura.